Estymowane czasy odjazdów z przystanku
URL: https://ckan2.multimediagdansk.pl/departures?stopId={stopId}
Zasób zawiera wywołanie zwracające informację o estymowanych czasach odjazdu pojazdów komunikacji miejskiej z podanego słupka przystankowego. Adres URL wskazujący na zasób oraz zwracana zawartość uległa zmianie od dnia 21.12.2021r.
Aktualna struktura URLa wygląda następująco: https://ckan2.multimediagdansk.pl/departures?stopId={stopId}.
Pierwotna struktura: http://ckan2.multimediagdansk.pl/delays?stopId={stopId}. W celu zachowania kompatybilności wstecznej niezmieniona struktura danych będzie utrzymywana pod tym URLem przez następne 2 lata.
Argument {stopId} jest identyfikatorem słupka – wartość stopId z zasobu Lista przystanków. Dane są pobierane dynamicznie, pochodzą z systemu TRISTAR. Dane są cache’owane dla każdego słupka niezależnie. Algorytm obliczający te dane bierze pod uwagę pozycję pojazdu względem wskazanego słupka przystankowego oraz dane o wykonaniu kursów, już zapisane w systemie. Dane mogą być nieprecyzyjne, z uwagi na dynamicznie zmieniające się warunki na drodze, interwał czasowy pomiędzy kolejnymi operacjami wyliczania próbek oraz wprowadzony czas cache’owania danych (20 sekund).
Zasób dostępny pod URLem https://ckan2.multimediagdansk.pl/departures?stopId={stopId} zawiera następujące dane:
- lastUpdate – data aktualizacji danych z systemów źródłowych; data w formacie ISO-8601 (UTC)
-
departures – zawiera obiekty przechowujące informacje o estymowanych czasach przyjazdu na konkretny przystanek lub - w przypadku braku estymacji - powiązane dane rozkładowe. Obiekty są posortowane rosnąco względem pola estimatedTime. pojedynczy obiekt zawiera następujące pola:
-
w przypadku czasu estymowanego:
- id – identyfikator, tworzony według zasady „T” + tripId + „R” + routeId; ciąg znaków
- delayInSeconds – podany w sekundach czas opóźnienia. Wartość ujemna oznacza przyspieszenie w stosunku do czasu rozkładowego; liczba całkowita
- estimatedTime – prognoza czasu odjazdu pojazdu z przystanku; w formacie ISO-8601 (UTC)
- headsign – kierunek, w którym realizowany jest bieżący przejazd/kurs; najczęściej nazwa ostatniego przystanku dla pasażera; ciąg znaków
- routeShortName - kod publiczny linii, którą realizuje pojazd; wartość routeShortName z zasobu Lista linii; ciąg znaków
- routeId – identyfikator linii, do której przynależy wariant; wartość routeId z zasobu Lista linii; liczba całkowita
- scheduledTripStartTime - rozkładowy czas rozpoczęcia kursu; format ISO-8601 (UTC)
- tripId – identyfikator wariantu/trasy, do której przynależy słupek. Wartość tripId z zasobu „Lista tras”; liczba całkowita
- status – wartość REALTIME; ciąg znaków
- theoreticalTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie ISO-8601 (UTC)
- timestamp – stempel czasowy określający czas obliczenia prognozy czasu odjazdu; format ISO-8601 (UTC)
- trip – wewnętrzny identyfikator kursu; liczba całkowita
- vehicleCode – numer boczny pojazdu realizującego kurs; liczba całkowita
- vehicleId – wewnętrzny unikalny identyfikator pojazdów transportu zbiorowego w systemie TRISTAR; liczba całkowita
- vehicleService - kod zadania przewozowego pojazdu; wartość busServiceName z zasobu Rozkład jazdy; ciąg znaków w formacie "xxx-yy", gdzie xxx – identyfikator linii, wartość routeId z zasobu Lista linii dopełniony z przodu zerami do trzech cyfr, yy - numer brygady dopełniony z przodu zerami do dwóch cyfr
-
w przypadku braku czasu estymowanego (dostępny jedynie czas rozkładowy):
- id – identyfikator, tworzony według zasady „T” + tripId + „R” + routeId; ciąg znaków
- delayInSeconds – wartość null
- estimatedTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie ISO-8601 (UTC)
- headsign – kierunek, w którym realizowany jest bieżący przejazd/kurs; najczęściej nazwa ostatniego przystanku dla pasażera; ciąg znaków
- routeShortName - kod publiczny linii, którą realizuje pojazd; wartość routeShortName z zasobu Lista linii; ciąg znaków
- routeId – identyfikator linii, do której przynależy wariant; wartość routeId z zasobu „Lista linii”; liczba całkowita
- scheduledTripStartTime - rozkładowy czas rozpoczęcia kursu; format ISO-8601 (UTC)
- tripId – identyfikator wariantu/trasy, do której przynależy słupek. Wartość tripId z zasobu „Lista tras”; liczba całkowita
- status – wartość SCHEDULED; ciąg znaków
- theoreticalTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie ISO-8601 (UTC)
- timestamp – stempel czasowy określający czas wygenerowania obiektu; format ISO-8601 (UTC)
- trip – wewnętrzny identyfikator kursu; liczba całkowita
- vehicleCode – wartość null
- vehicleId – wartość null
- vehicleService - kod zadania przewozowego pojazdu; wartość busServiceName z zasobu Rozkład jazdy; ciąg znaków w formacie "xxx-yy", gdzie xxx – identyfikator linii, wartość routeId z zasobu Lista linii dopełniony z przodu zerami do trzech cyfr, yy - numer brygady dopełniony z przodu zerami do dwóch cyfr
-
Zasób dostępny pod http://ckan2.multimediagdansk.pl/delays?stopId={stopId} zawiera następujące dane:
- lastUpdate – data aktualizacji danych z systemów źródłowych; data w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS
- delay – zawiera obiekty przechowujące informacje o estymowanych czasach przyjazdu na konkretny przystanek; pojedynczy obiekt zawiera następujące pola:
- id – identyfikator, tworzony według zasady „T” + tripId + „R” + routeId; ciąg znaków
- delayInSeconds – podany w sekundach czas opóźnienia. Wartość ujemna oznacza przyspieszenie w stosunku do czasu rozkładowego; liczba całkowita
- estimatedTime – prognoza czasu odjazdu pojazdu z przystanku; w formacie „HH:MM”
- headsign – kierunek, w którym realizowany jest bieżący przejazd/kurs; najczęściej nazwa ostatniego przystanku dla pasażera. Z uwagi na fakt, że pole jest ograniczone do 17 znaków, opis kierunku zaleca się stworzyć samodzielnie – na podstawie ostatniego pasażerskiego przystanku na trasie; ciąg znaków
- routeId – identyfikator linii, do której przynależy wariant; wartość routeId z zasobu „Lista linii”; liczba całkowita
- tripId – identyfikator wariantu/trasy, do której przynależy słupek. Wartość tripId z zasobu „Lista tras”; liczba całkowita
- status – zawsze wartość REALTIME; ciąg znaków
- theoreticalTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie „HH:MM”
- timestamp – stempel czasowy określający czas, z którego pochodzi prognoza czasu odjazdu; format „HH:MM:SS”
- trip – wewnętrzny identyfikator kursu; liczba całkowita
- vehicleCode – numer boczny pojazdu realizującego kurs; liczba całkowita
- vehicleId – wewnętrzny unikalny identyfikator pojazdów transportu zbiorowego w systemie TRISTAR; liczba całkowita
There are no views created for this resource yet.
Dodatkowe informacje
Pole | Wartość |
---|---|
Data last updated | 30 lipca 2018 |
Metadata last updated | 23 lutego 2017 |
Created | 23 lutego 2017 |
Format | JSON |
Licencja | Creative Commons Attribution |
Datastore active | False |
Has views | False |
Id | 00fbcffa-5188-45be-b300-b4da9a91c24f |
Package id | c24aa637-3619-4dc2-a171-a23eec8f2172 |
Position | 6 |
State | active |