Estymowane czasy odjazdów z przystanku

URL: https://ckan2.multimediagdansk.pl/departures?stopId={stopId}

Zasób zawiera wywołanie zwracające informację o estymowanych czasach odjazdu pojazdów komunikacji miejskiej z podanego słupka przystankowego. Adres URL wskazujący na zasób oraz zwracana zawartość uległa zmianie od dnia 21.12.2021r.

Aktualna struktura URLa wygląda następująco: https://ckan2.multimediagdansk.pl/departures?stopId={stopId}.

Pierwotna struktura: http://ckan2.multimediagdansk.pl/delays?stopId={stopId}. W celu zachowania kompatybilności wstecznej niezmieniona struktura danych będzie utrzymywana pod tym URLem przez następne 2 lata.

Argument {stopId} jest identyfikatorem słupka – wartość stopId z zasobu Lista przystanków. Dane są pobierane dynamicznie, pochodzą z systemu TRISTAR. Dane są cache’owane dla każdego słupka niezależnie. Algorytm obliczający te dane bierze pod uwagę pozycję pojazdu względem wskazanego słupka przystankowego oraz dane o wykonaniu kursów, już zapisane w systemie. Dane mogą być nieprecyzyjne, z uwagi na dynamicznie zmieniające się warunki na drodze, interwał czasowy pomiędzy kolejnymi operacjami wyliczania próbek oraz wprowadzony czas cache’owania danych (20 sekund).

Zasób dostępny pod URLem https://ckan2.multimediagdansk.pl/departures?stopId={stopId} zawiera następujące dane:

  • lastUpdate – data aktualizacji danych z systemów źródłowych; data w formacie ISO-8601 (UTC)
  • departures – zawiera obiekty przechowujące informacje o estymowanych czasach przyjazdu na konkretny przystanek lub - w przypadku braku estymacji - powiązane dane rozkładowe. Obiekty są posortowane rosnąco względem pola estimatedTime. pojedynczy obiekt zawiera następujące pola:

    • w przypadku czasu estymowanego:

      • id – identyfikator, tworzony według zasady „T” + tripId + „R” + routeId; ciąg znaków
      • delayInSeconds – podany w sekundach czas opóźnienia. Wartość ujemna oznacza przyspieszenie w stosunku do czasu rozkładowego; liczba całkowita
      • estimatedTime – prognoza czasu odjazdu pojazdu z przystanku; w formacie ISO-8601 (UTC)
      • headsign – kierunek, w którym realizowany jest bieżący przejazd/kurs; najczęściej nazwa ostatniego przystanku dla pasażera; ciąg znaków
      • routeShortName - kod publiczny linii, którą realizuje pojazd; wartość routeShortName z zasobu Lista linii; ciąg znaków
      • routeId – identyfikator linii, do której przynależy wariant; wartość routeId z zasobu Lista linii; liczba całkowita
      • scheduledTripStartTime - rozkładowy czas rozpoczęcia kursu; format ISO-8601 (UTC)
      • tripId – identyfikator wariantu/trasy, do której przynależy słupek. Wartość tripId z zasobu „Lista tras”; liczba całkowita
      • status – wartość REALTIME; ciąg znaków
      • theoreticalTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie ISO-8601 (UTC)
      • timestamp – stempel czasowy określający czas obliczenia prognozy czasu odjazdu; format ISO-8601 (UTC)
      • trip – wewnętrzny identyfikator kursu; liczba całkowita
      • vehicleCode – numer boczny pojazdu realizującego kurs; liczba całkowita
      • vehicleId – wewnętrzny unikalny identyfikator pojazdów transportu zbiorowego w systemie TRISTAR; liczba całkowita
      • vehicleService - kod zadania przewozowego pojazdu; wartość busServiceName z zasobu Rozkład jazdy; ciąg znaków w formacie "xxx-yy", gdzie xxx – identyfikator linii, wartość routeId z zasobu Lista linii dopełniony z przodu zerami do trzech cyfr, yy - numer brygady dopełniony z przodu zerami do dwóch cyfr
    • w przypadku braku czasu estymowanego (dostępny jedynie czas rozkładowy):

      • id – identyfikator, tworzony według zasady „T” + tripId + „R” + routeId; ciąg znaków
      • delayInSeconds – wartość null
      • estimatedTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie ISO-8601 (UTC)
      • headsign – kierunek, w którym realizowany jest bieżący przejazd/kurs; najczęściej nazwa ostatniego przystanku dla pasażera; ciąg znaków
      • routeShortName - kod publiczny linii, którą realizuje pojazd; wartość routeShortName z zasobu Lista linii; ciąg znaków
      • routeId – identyfikator linii, do której przynależy wariant; wartość routeId z zasobu „Lista linii”; liczba całkowita
      • scheduledTripStartTime - rozkładowy czas rozpoczęcia kursu; format ISO-8601 (UTC)
      • tripId – identyfikator wariantu/trasy, do której przynależy słupek. Wartość tripId z zasobu „Lista tras”; liczba całkowita
      • status – wartość SCHEDULED; ciąg znaków
      • theoreticalTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie ISO-8601 (UTC)
      • timestamp – stempel czasowy określający czas wygenerowania obiektu; format ISO-8601 (UTC)
      • trip – wewnętrzny identyfikator kursu; liczba całkowita
      • vehicleCode – wartość null
      • vehicleId – wartość null
      • vehicleService - kod zadania przewozowego pojazdu; wartość busServiceName z zasobu Rozkład jazdy; ciąg znaków w formacie "xxx-yy", gdzie xxx – identyfikator linii, wartość routeId z zasobu Lista linii dopełniony z przodu zerami do trzech cyfr, yy - numer brygady dopełniony z przodu zerami do dwóch cyfr

Zasób dostępny pod http://ckan2.multimediagdansk.pl/delays?stopId={stopId} zawiera następujące dane:

  • lastUpdate – data aktualizacji danych z systemów źródłowych; data w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS
  • delay – zawiera obiekty przechowujące informacje o estymowanych czasach przyjazdu na konkretny przystanek; pojedynczy obiekt zawiera następujące pola:
    • id – identyfikator, tworzony według zasady „T” + tripId + „R” + routeId; ciąg znaków
    • delayInSeconds – podany w sekundach czas opóźnienia. Wartość ujemna oznacza przyspieszenie w stosunku do czasu rozkładowego; liczba całkowita
    • estimatedTime – prognoza czasu odjazdu pojazdu z przystanku; w formacie „HH:MM”
    • headsign – kierunek, w którym realizowany jest bieżący przejazd/kurs; najczęściej nazwa ostatniego przystanku dla pasażera. Z uwagi na fakt, że pole jest ograniczone do 17 znaków, opis kierunku zaleca się stworzyć samodzielnie – na podstawie ostatniego pasażerskiego przystanku na trasie; ciąg znaków
    • routeId – identyfikator linii, do której przynależy wariant; wartość routeId z zasobu „Lista linii”; liczba całkowita
    • tripId – identyfikator wariantu/trasy, do której przynależy słupek. Wartość tripId z zasobu „Lista tras”; liczba całkowita
    • status – zawsze wartość REALTIME; ciąg znaków
    • theoreticalTime – czas odjazdu wynikający z rozkładu jazdy; w formacie „HH:MM”
    • timestamp – stempel czasowy określający czas, z którego pochodzi prognoza czasu odjazdu; format „HH:MM:SS”
    • trip – wewnętrzny identyfikator kursu; liczba całkowita
    • vehicleCode – numer boczny pojazdu realizującego kurs; liczba całkowita
    • vehicleId – wewnętrzny unikalny identyfikator pojazdów transportu zbiorowego w systemie TRISTAR; liczba całkowita

There are no views created for this resource yet.

Additional Information

Field Value
Last updated July 30, 2018
Created February 23, 2017
Format JSON
License Creative Commons Attribution
createdover 7 years ago
formatJSON
id00fbcffa-5188-45be-b300-b4da9a91c24f
last modifiedover 5 years ago
package idc24aa637-3619-4dc2-a171-a23eec8f2172
position6
revision id3e30b5b7-cae4-43d2-ba0e-f9f5ec3456db
stateactive